Translate

torsdag 29. november 2012

Dobbeltstrikk












Med dobbeltstrikk strikkes begge sider samtidig. Første maske rett og andre maske vrangt med motsatt farge. På denne måte blir arbeidet dobbelt og glatt på begge sider.
Hvis dette høres vanskelig er det flere beskrivende videoer på "You Tube".
For eksempel her.

I morgen kommer annen del av "Easy street". Jeg har endevendt stoffhylla mi. Jeg skal bruke rød og rosa, men er usikker på den gul/orange. Tenker på å bytte  den ut med grønn. Må tenke litt til før jeg bestemmer meg.







4 kommentarer:

  1. Så kjekt at det er så mange norske som er med. Håper å få sy i farger i morgen. Om du velger gult eller grønt, så blir det flott uansett. Jeg er ikke kommet lenger enn til rundt 60 firerblokker, det tar sin tid.

    SvarSlett
  2. Ei stund si eg strikka dobbeltstrikk, men det må gjentas snart. Ein får så fine plagg/bruksting med denna metoden. Takk for fin linking til meg og kommentar i blogg. Du har helt rett, genseren kunne glatt vært strikka med raglan. Det skal eg huske til eventuell neste gong. Er blitt litt "uglehekta"

    SvarSlett
  3. Jeg holder på å strikke sitteunderlag i dobbelstrikk.
    Har mange ganger tenkt at jeg skulle strikke grytekluter i denne teknikken, men det har ikke blitt noe av ennå... Mønsteret i dine kluter var aldeles nydelig!!
    Flotte stoffer og farger. Lykke til med fargevalget; blir nok lekkert uansett :D

    SvarSlett
  4. Det var virkelig fint! Må se nærmere på det en gang.
    Spent på hvilke farge du tar på stoffet ditt. Det bli spennende.

    SvarSlett