Translate

torsdag 8. november 2012

Drops-jakke i flettestrikk.



Datteren min kom innom med en kilo koksgå Lima her om dagen. Hun spurte for en stund siden om jeg ville strikke jakke til henne . Og det vil jeg selvfølgelig. Hun vil ha en jakke med flettestriper. Aldeles nydelig. Jeg er helt sjuk etter å begynne med en mansjett, men må gjøre unna litt andre ting først.

De siste dagene har jeg gjort en liten revolusjon på arbeidsrommet mitt. Rydda i garn og stoff. Jeg har nok glemt bort hvor mye det egentlig er her. Jeg må nok redusere garnkjøpa framover, ellers må vi flytte ut vegga. Rart det der. Tror jeg er GARNHEKTA, i tillegg til stoffavhengig. Skal prøve å skjerpe meg.

Lille Frode er svært så ivrig med kakebakinga og matlaginga. Veldig lenge nå har han sagt at han skulle bli politi. "Jeg skal ikke arresterere deg alså, mamma." Nå har han plutselig ombestemt seg. Han vil bli kokk. Men det trengs nok noe veiledning. Han lurte på om han kunne lage tomatsuppe av ketsjup.

1 kommentar: