Translate

fredag 23. november 2012

"Easy street" og "Give a hoot".

Fristelsen over å kaste seg på en along, en måned før jul, ble for stor. Jeg har detti i den grøfta igjen.

Bonnie Hunter starter en ny along i dag, - og jeg er med.

Denne gangen heter Mysteriet "Easy street"-. Det blir et stort teppe. Hun syr det i eplegrønt, turkis, lilla, grått og hvitt/svart. Jeg tenker å bruke rødt, gul/orange, rosa, svart/hvitt og hvitt/svart.
For å teste fargene sydde jeg ei nålpute og en ruskepose. mønsteret har ligget lenge. Det har liksom vært det jeg "skulle sy", helt siden jeg fant mønsteret i Quiltemagasinet i n.r1/2010.

1. del av mysteriet som kom i dag består av firer-blokker. De skal syes i svart/hvitt og hvitt/svart. Jeg har derfor ennå ei uke å tenke gjennom fargevalget mitt på.

Link til Bonnie Hunter finner dere i høyre marg. Direktelink til mysteriet har jeg lagt nederst på siden.
















"Give a hoot" er navnet på et par uglevotter som jeg fant, på Ravelry, for ei god stund sida. Den gangen strikket jeg et par barnevotter. Denne gangen strikket jeg de samme vottene, men med tykkere pinner, 4 på vrangborden og 5 på resten.
Dette vottemønsteret vil jeg virkelig anbefale. Passformen med en helt spesiell tommeløkning er veldig god. Dessuten er vottene raske og morsomme å strikke.
Må også takke Linda som minte meg på dem. Link til Linda finner dere i høyre marg her på denne sida.
Link til vottene finner du her.







5 kommentarer:

  1. Ja du er med, igjen. Men det er jo dette du liker, så hvorfor ikke? Du er jo så flink og!Bli gøy å se sluttresultatet.

    De vottene var jammen morsomme.Skal se om jeg finner de.
    GOD HELG

    SvarSlett
  2. Det var en fin spillpåse med nåldyna som Du har sytt, tycker jag. Fräcka tyger! Själv har jag också sytt en liknande variant. Om Du vill se den så finns den på min blogg, denna sommaren i juli månad. En mycket praktisk sak som jag har haft stor nytta av. Hoppas och tror att Du också kommer att tycka att Du är nöjd.

    Dollandesign

    SvarSlett
  3. Det var en ny type nålepute, stilig, og fin pose! Lykke til med mysteriet!

    SvarSlett
  4. Så gøy at du er med å syr mysterium
    fikk ikke til å svare deg på den meldignga du la inn hos meg, mailadressen din blir ikke synlig. (noreply-blogger)
    limer inn svaret mitt her:

    i dag kan vi som har blogg, og har blpgga det vi har sydd så langt, lage en lenke til bloggen vår for å vise oss fram
    da må du åpne riktig innlegg fra bloggen din, klippe ut lenka i toppen av skjermen, og lime den inn hos bonnie. hun lager vel en slik "lenkemann" litt seinere i dag kjenner jeg henne rett.
    Morsomt å se farvevalget til de andre som er med, og å finne bloggene deres
    men ingen krav her at man må ha blogg altså. det er bare for gøy

    kos deg videre med syinga. vi har forresten ei norsk mailgruppe på yahoo, for oss som syr mysterier. sleng deg med der om du vil.
    send meg en mail på sa @ deneb . no så sender jeg deg adressen til gruppa.

    SvarSlett
  5. Ruskeposen og nåleputen ble kjempefin! Skal bli spennende å se hva det blir av mysteriet ;)
    Vottene var fine og så veldig gode ut.

    SvarSlett