Translate

lørdag 10. november 2012

Marsipankake

Min sønn og jeg samarbeider om kakeprosjekter. Og sånn ble det denne gangen. Det er han som kjevler marsipan og spraymaler rosene. Denne gangen har han  gjort det meste andre også.
Onsdag fikk vi en katt. Vi har en katt fra før. Det er en gammel kastrert hannkatt som heter Olga. Han er ikke lenger så sprek og fanger ikke like mange mus som før. Så det å få en ny musefanger var helt perfekt.
Den lille pusen er en hunnkatt. Vi tok den med returrett i tilfelle den ikke gikk godt sammen med Olga. Lillepus freste når hun så Olga, vi koste med dem forat begge skulle være trygge, og etter et par timer snuste de på hverandre. Siden har alt gått greit. Nå er de gode venner.
Når jeg først så den lille katten, tenkte jeg at dette er den minst pene katten jeg har sett (for å si det mildt). Med et orange øre! Nå synes jeg hun er aldeles nydelig. Så søt og tillitsfull. Hopper opp i fanget og der blir hun liggende og male.
Men hun har ikke noe navn. Hva skal hun hete?













I dag har jeg skåret noen stoffbiter. Hva det blir skal du få se i morgen.

6 kommentarer:

  1. Så nyydelig kaka da du, nesten så jeg får lyst på en bit :-) flinke er dere..
    Fint at pusene koser seg sammen..
    Det blir fint å se hva du har sydd :-)

    SvarSlett
  2. Å jøje meg. Syntes jeg kjenner smaken. Det er så nydelig. Kunstverk!

    SvarSlett
  3. Å jøje meg. Syntes jeg kjenner smaken. Det er så nydelig. Kunstverk!

    SvarSlett
  4. Dette ble tre stk innlegg. Det blir sånn når man trykker i vilden sky.
    Håper det går greit med Olga og den nye da. Er jo søt da.

    SvarSlett
  5. Takk for hyggelige kommentarer.
    Olga og ? krangler litt, men for det meste går det greit. Vet ikke hva denne lille frøkna skal hete. Virker som hun er den tøffeste.

    SvarSlett
  6. Herlighet -for en lekker kake!!!

    SvarSlett