Translate

fredag 6. november 2015

To strikkekafeer på en dag / Kristins Røde Tråd

Gårsdagen var en morsom og inspirerende dag.
To strikkekafeer gjorde at jeg kom godt i gang med denne.



Det er fortsatt Knit/Lab 4. Denne gangen med Kauni EQ. Måtte bare prøve det. Dette garnet tar en med på en "hemmelig" reise. En drives framover uten å vite resultatet. Det er det samme som skjer i mysterialongene. Strikking kan selvfølgelig være nyttig, men det skal ihvertfall være morsomt.

På formiddagen var jeg på strikkekafe i kafé Henrik på Eidsvoll. Der samles en kjempekoselig gjeng hver torsdag. Vi strikker, drikker kaffe, utveksler mønstre og skravler og skravler. Veldig hyggelig. Lurer litt på om lydnivået skremmer de andre kafégjestene. Men ingen har sagt noe hittil, så vidt jeg veit.

                                                                  -------------------------


På kvelden var det strikkekafé med Ullensaker husflidslag. Kveldens emne var redesign. Hun som holdt et fantastisk, inspirerende foredrag og viste masse eksempler var Kristin Jørgenvåg. Hun er kjent fra Det store symesterskapet i 2014, hvor hun nådde finalen. Hun holder foredrag og kurs. 
Hun har også vunnet en konkurranse i Norsk Husflid med denne veska som er sydd av ei gammal, brun skinnjakke. Skikkelig flott, med røde skinndetaljer.






Det var så masse morsom inspirasjon. Også jeg som virkelig var i gang med en ryddeprosess. Jeg har tilogmed klart å kaste noe siste uka. Men nå må jeg heller prøve å skaffe meg et større lager. For gamle klær er jo en gullgruve. For ikke å snakke om flekkete duker, gamle klokkestrenger og andre broderier. Eller hva med å sy en kjole av gamle slips. 
Ta en tur innom bloggen hennes. Der er det bilder og forklaringer.

Jeg må forresten også fortelle om  et gammelt ullteppe som var klart for søplehaugen. Kristin fikk tak i det, satte på en blomstrete bomullskant og masse hekla blomster. Det ble helt fantastisk. Men det tok jeg jo ikke bilde av. men jeg tok et bilde av denne veska som er sydd av nederste delene av en skinnikkers. Hun snudde dem, med spennene opp og broderte på blomster og blader!!!



Gå innom en skikkelig inspirerende blogg. Her finner du den.






1 kommentar:

  1. Så masse spennande du har på gang for tida! Alonger er kjekt, bare synd at eg har så mykje på pinnane. Det er både bursdag og julepresanger som skal bli ferdige + ein bastilling. Stephen West sin KAL frista, men kanskje neste gang...
    Heilt fantastisk kva nokon får til av gamle plagg, kjekt å sjå!

    SvarSlett