Translate

torsdag 5. november 2015

"Bukkene Bruse", farging, spinning og strikking.

Jeg er med i en votte- og sokkealong på Facebook.
I september skulle vi strikke sokker eller votter med dyremotiv. Jeg valgte "Bukkene Bruse" med trollet under brua.


 Dette var midt i september, vi var på vestlandet og garnlageret mitt var langt unna. Men som kjent,"Nød lærer naken kvinne å spinne." Akkurat naken var jeg vel ikke, men jeg hadde moro av å farge litt ull og spinne den.
Jeg vet at folk har farga karda ull før meg, men jeg har vært redd for at den skulle bli kladdete og vanskelig å spinne. Jeg karda litt på den etter farginga, det gikk forbausende bra. Garnet ble omtrent så ujamnt som det pleier å bli.(!)
Jeg måtte ta det jeg hadde. Jeg hadde et par poser Kool-Aid og et par blekkpatroner. I tillegg hadde jeg litt blåfarga ull fra Hifa.
Det jeg ville prøve å få til var fargene i en foss med noe buskas omkring. Blått/grønt.
Og slik var det under prosessen.





Mønsteret tilhører Vottelauget. Jeg fant det i en E-bok på Ravelry. I ettertid er det utgitt en bok med dette og mange andre mønstre fra Vottelauget.

                                                              --------------------------

I dag er det strikkekafé. Og jeg har fått andre del av luealongen. (se tidligere blogginnlegg hvis du lurer.) Den skal strikkes der, så nå må jeg løpe.


2 kommentarer:

  1. Eventyrlig fine vottar! Spennande å lesa om spinninga og farging. Kose deg på kafe!

    SvarSlett
  2. Jeg blir så imponert over hva du får til! Flott!!

    SvarSlett