Translate

onsdag 24. september 2014

Mysterievotter, klut, Klaras veske og julepynt.

Takk for hyggelige kommentarer. Har jeg fristet noen med Shetlandsbesøk, så var det meningen. Anbefales. God tur.
                                                             
Nå er det bare tomlene som mangler på septembermysteriet. Tommelmønsteret kommer i morgen.





Vottene skal være relatert til et eventyr. Jeg tippa "Østenfor sol og vestenfor måne", men det var det ikke. Får antagelig svar på det i morgen. Spennende å være med på å løse mysterier.


                                                           -----------------------------





Vi var på en lang kjøretur i forrige uke. Jeg hadde ikke forberedt strikkinga. (vanligvis er det det første jeg tenker på.) Tok derfor bare med meg en rest Elise, og slik gikk det.


                                                                ---------------------------



Før vi reiste hjemmefra gjorde jeg ferdig "Klaras veske".
Lettvint å sy med så god forklaring. Veska ble sydd på et kurs med Bente Malm. Hun skal ha flere slike og andre kurs. Kan anbefales. Morsomt.






                                                          --------------------------------

Og så litt fra snekkerboden:
Den største er tredimensjonal. Fin synes jeg. Men da jeg ymtet frampå om gullspray, grein han på nesa. Så de blir nok lakkert og får rød sløyfe, før de blir hengt på juletreet, eller i et vindu kanskje.


4 kommentarer:

  1. Herlige vottar med sol og månestråler! Klaras veske, vart stilig! Og, nei- ikkje gullmaling på dei fine utskjeringane!!!! Dei var rektig nydelege!!!

    SvarSlett
  2. Superflotte de vottene blir med ditt garnvalg - kommer riktig frem :)

    PS jeg tar kontakt med en rekke strikkebloggere i forbindelse med den nye strikke og hekleplatformen Woolspire, vil gjerne fortelle deg mer via email. Kan du sende din email adresse til meg på heidi@woolspire.com?

    SvarSlett
  3. Veldig fine farger du har på vottene dine.
    Har lest dei siste innlegga dine, og eg likte veldig godt vesten din. Smart måte å løysa knappe-problemet på! Veldig kjekt å lesa om turen din til Shetland.

    SvarSlett
  4. Garnhekta -hva du får gjort av FINE håndarbeider!
    Allsidighet og dyktighet preger dine arbeider :)
    Og hils karen i Snekkerboden -jeg er mektig imponert over arbeidene hans!

    SvarSlett