Translate

tirsdag 16. september 2014

Eid top og verdensmester i hurtigstrikking.


Eid Top, vesten jeg fortalte om i går, har vært ferdig en stund. Jeg har bare ikke klart å bestemme meg for knapper.



Knappene på dette bildet er av keramikk. Jeg kjøpte dem på Shetland. Når jeg så litt nærmere på dem, synes jeg de dominerte litt vel mye.




Jeg har lett både i egne knappeskuffer og i butikker, men jeg fant liksom ingen jeg hadde lyst på.
Så fant jeg neglelakk i matbutikken. Det fulgte med ei lita flaske med små korn. Det ligner på kaviar. Tre gamle knapper fikk strøk av neglelakk, "kaviarkuler" og ennå et strøk med neglelakk. Da ble de svarte, litt ruglete, men likevel relativt nøytrale.
Nå er de fastsydd og angrer jeg meg, er det jo bare å bytte dem ut.






Her er knappeutvalget. "Kaviarknappene" lengst til venstre og keramikknappene tredje rad fra høyre.





Som jeg fortalte i går het designeren. Hazel Tindall. Hun er  beskjeden og veldig hyggelig. To ganger har hun vært verdensmester i hurtigstrikking.

her er en link fra You Tube


                                                             ----------------------------

Sommeren har vært aldeles fantastisk. Og nå midt i september, virker det ikke som den har tenkt å gi seg.







3 kommentarer:

  1. Neglelakk på treknappar, har eg og lykkast med. Syntes dei passa kjempefint på toppen din..... som og er berre råfin! utrulig fart på pinnane den Hazel har! Kjekt å få sjå, takk for linken!

    SvarSlett
  2. Fantastisk... så deilige mønster du strikker :-)) jeg liker veldig. Herlige veste du har arbeidet. Jeg liker veldig mønsterstrikke og har veldig glede å se dine fine arbeider.
    Jeg hadde funnet deg til ravelry med votterstrikke i dag. Din rød er hyggelig.
    Jeg strikker vottene også, men jeg tar restgarn og mønsteret kommer ikke så bra, men herlig varm blir votter :-) og fantastisk er beskjeftigelse med norsk eventyrer.
    Storfint været vi har også... herlig er naturen... fargerik med masse mønster.
    Ha en riktig fin helg. Hilsener sender deg Viola

    SvarSlett
  3. Det ble flotte knapper vha neglelakken!! Smart :)
    Ellers var det en nydelig vest i herlige farger.
    Hazel Tindall hadde litt av en fart på pinnene. Virkelig imponerende!

    SvarSlett