Translate

tirsdag 2. september 2014

Knit/lab sjal og jakke, Klaras veske og en vottealong.


Her strikkes og syes det det meste av dagen.




Disse to sukkertøyboksene fant jeg på butikken (Coop extra) Sukkertøyene var i grunn ikke noe særlig, men boksene var fine å bruke som små verktøybokser. En til søm og en til strikking, med "bling" til og med.



                                                             -----------------------

Da er et nytt mysterie løst.
Uten tvil er det flere kvinner enn menn som strikker. Hva kommer det så av at menn gjør slike spennende mønster. Tidligere har jeg strikka flere sjal som Stephen West har designet. Mannen er spesiell og sjalene hans er morsomme å strikke. Som mysterier er de kjempespennende. Det er umulig å gjette seg fram til neste del.
Kaffe Fasett har fantastiske, flotte, fargerike design. Da en dame, som kunne strikke, sa til han at det var umulig å strikke på den måten. Svarte han at det var slik HAN ville gjøre det. Og det var jo mulig, både å strikke med forskjellig tykkelse på garnet og å strikke intarsia.

Kiran Foley har flotte design. Jeg har ikke visst om han før jeg nå fant dette nye mysteriet. Teknikken er intarsia. Det er "bøttevis" med tråder å feste. De fleste strikket jeg inn. Går litt kjappere på den måten.





Jeg så for meg at dette mønsteret ville egne seg godt som bærestykket til en jakke. Her ble det etterhvert mange masker og derfor mange farger. 43 fargefelt ble 86 tråder å feste! Ble litt å rydde opp i selv om de fleste også her ble strikket inn. Etter at jeg var kommet til delinga til ermer og bol, fant jeg ut at jeg ikke ville ha mer farger. Den borden ble derfor strikket i vrange og rette masker.  Den siste borden har jeg tenkt å bruke i den nederste kanten.







                                                            ------------------------------

Bente Malm har et onlinekurs med egen gruppe på facebook. Det kunne jeg selvsagt ikke si "nei" til. Dermed har det blitt litt koselig søm denne uka. Vi skal sy en veske og den heter "Klaras veske".







                                                             ---------------------------



Og så var det til sist 1. del av Torirot sin mysteriealong. Det er bare vrangbordene til et par votter.
Disse vottene blir ikke ferdige før om fire uker. (siste del kommer 24. september)
Når det er så små deler om gangen, er det ikke så gæli å ha mange ting på gang samtidig.





Fortsettelse følger.



3 kommentarer:

  1. Verkleg mykje spennande du held på med. For nokre flotte sjal, for ikkje snakke om jakka du får til!!! Må skrive og at eg likte godt den grønfargen du fekk fram på garnet ditt. Døktig dame!

    SvarSlett
  2. Åh, det blir ein flott jakke! Og eit kjempeflott sjal, alonger er alltid spennande.
    Men lurer på kor du finn fram til sjalalonga? Er det på spesielle grupper på Raverlry?
    Vottemysteriet har eg fått med meg, er i gang eg og ;)

    SvarSlett
  3. Den jakken blir et syn!! Du verden så flott bærestykke :)
    Er imponert over alle alongene du klarer å følge opp!
    Flotte arbeider :D

    SvarSlett