Translate

tirsdag 27. januar 2015

Votte- og sokkealong 2015


I år er jeg med i en votte- og sokkealong på facebook. Det er moro å strikke eller sy sammen med andre. Denne alongen gir forslag om et votte- og et sokkemønster hver måned. I januar strikka jeg votter.





Vottene skulle strikkes i et relativt grovt garn og toves. Jeg strikka vottene i enkelt Pt2. De lilla vottene ble strikka på p. nr.3 og det rosa paret på p.nr.6, de rosa ble tova i vaskemaskin på 30 grader finvask. De lilla er ikke tova og de passer til ei lita jente på 3 år. De rosa er litt store til henne.
Mønsteret finner du her.

Vi fikk også forslag til et sokkepar. Jeg valgte å la være å strikke dem (foreløbig). Fordi jeg er med på et annet sokkemysterium, "New Year Sock".

I desember var det en liten oppstart til alongen. Vi fikk forslag om flere forskjellige tøffelmønster. Jeg valgte Duffers. Dette er et godt mønster. De sitter godt på foten selv om de er ganske åpne. Liker det godt, kommer til å lage flere. Disse strikket jeg i Cascade.



                                                     -----------------------------------------


Slik ble "vaskekluten" jeg strikka her om dagen. Den ble til et lite håndkle, greit til håndvask.
Mønsteret heter Glædelig jul og er laget av Bitta Mikkelsborg.




                                                       -----------------------------------------

Har tatt noen utebilder de siste dagene. Slik ser det ut hos nå, klokka 11,30. Vi har fint oppholdsvær -6,6 grader.







5 kommentarer:

  1. Det er flotte vinterbilder du viser oss. Me har og snø, men gradene har vore på pluss-sida i dag.
    Tøflene såg skikkeleg gode ut og vottene var fine, blir gode i den kalde vinteren hos dere.

    SvarSlett
  2. Mere sne hos deg enn meg ser det ut som. så skjønne votter og tofler du har laget, flink å sett sammen farver du :) koselige blogger du har

    SvarSlett
  3. Brrr... ser kaldt ut ja. Godt med fine tovavotter og tøfler! Ha ei riktig koselig helg!

    SvarSlett
  4. Skjønne votter! De lilla falt særlig godt i smak hos meg :)
    Kjempefin fasong på Duffers'ene!
    Kjekt å se håndkledet ditt! Gikk det med akkurat ett nøste garn?

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig kommentar. Hånkleet veier 42 gram og det er 100 gram på et nøste flerfarga Elise. På de ensfarga nøstene er det 50 gram.

      Slett