Translate

tirsdag 6. januar 2015

Adventskjerf, Grand illusion, sammensying og en vakker gave.



Desember er over, med alt maset den måneden har med seg. Har en mistanke om at det meste av maset er jeg skyld i sjøl. Jula var god med barn og barnebarn. Når alle hadde reist, ble det utrolig stille.
Adventskjerfet skulle antagelig vært gjort i advent ): før jul. Det rakk jeg ikke. Det var igjen en god del, men jeg fullførte innen fristen, som var 4, januar. Det ble langt, 2,5 meter. Jeg brukte nesten 400 gram garn. Fluormania color fra Regia og svart Fabel fra Drops.
Slik ble det.




Isen på sjøen er speilblank. Vi hadde et par dager med mildvær i jula, deretter ble det kuldegrader igjen. Vi ser hver dag folk på skøyter og spark over den blanke flata. De passer nok på å bruke isen før det kommer snø eller mildvær.


                                                                   --------------------------

Jeg har ikke helt klart å følge opp quiltegåta i år. Men den skal nok bli ferdig etterhvert. Synes den ble litt rotete. mye skyldes nok at jeg har liten kontrast mellom de gule og de grønne stoffene.




De 25 gule/lilla rutene fra 5. delen blir nok brukt til noe annet. De skulle plasseres som den nederste ruta til venstre, for meg ble det totalt kaos. Synes det ble litt bedre når jeg fikk rydda litt. (de rosa/lilla)
Jeg har igjen det meste av sammensyinga og kanten.



Her kan dere se hvordan de andre teppene blir. Morsomt at de blir så forskjellige når vi bruker samme mønster.http://quiltville.blogspot.no/2015/01/mystery-monday-link-up-part-6.html#more

                                                               ------------------------


De vakre julestoffene fikk jeg som gave. Jeg tenkte at juleduker har det blitt en del av gjennom et langt liv. Jeg bruker ikke en gang alle. Men juletreteppet trenger fornying, så disse skal bli til nytt teppe under juletreet. Gleder meg til å sy det.





Så ønsker jeg dere alle et godt nytt år, takk for alle hyggelige kommentarer i det gamle.


                                                      ---------------------------------

9 kommentarer:

  1. Jeg synes quilten din blir flott. Den fikk en annen helhet når den ble sydd sammen med flere blokker. Kjempebra. Dette var litt av en øvelse i fargelære og egne følelser. Jeg hadde nok aldri gått igang med den om jeg hadde sett quilten først.Den var så annerledes og vill! Nå er det gjort og jeg er veldig fornøyd med det. Det strikka skjerfet ditt var fantastisk fint. Ha en fin uke.

    SvarSlett
  2. Your grand Illusion mystery quilt is stunning, love your color choice.

    SvarSlett
  3. Beautiful! I Love your Colors, and I love your pictures in your Blog!

    SvarSlett
  4. Det finnes jo ikke en ting du ikke kan :) flotte håndarbeider hos deg :)

    SvarSlett
  5. Beautiful mystery quilt!

    SvarSlett
  6. Skjerfet ble vakkert. Quilting kan jeg ikke noe om, men vet at det kan du. Du gjør et nydelig arbeid. Vakkert.

    SvarSlett
  7. Veldig kjekt å sjå kor forskjellige dei vert desse skjerfa. Likte godt fargevalget ditt! Så mykje fint du sysle med igrun. Herlig å kikka innom bloggen din!

    SvarSlett
  8. Så fint adventsskjerfet ble med fargevalget ditt!
    Quilting har jeg lite peiling på, så det med plassering av ruter går meg "hus forbi" -men vakkert å se på, det er det :)
    Fargene på julestoffene dine var så behagelig og fine. Blir spennende å se nytt juletreteppe ;)

    SvarSlett