Translate

mandag 26. januar 2015

Dragon-mittens


I de bloggene jeg leser er det mange tips og ideer å hente. Jeg vil gjerne takke for masse morsomt lesestoff. Mange er flinke til å skrive og andre er gode på å ta bilder.  Jeg nøyer meg med å vise noe av det jeg lager. Håper noen kan finne en og annen idé.

Her finner du et gratismønster http://www.ravelry.com/patterns/library/dragon-mittens







Dette er et par votter til mitt lille barnebarn. 

Han synes drager er spennende. Fargene fikk han velge sjøl. Det skulle være forskjell på høyre og venstre, men jeg valgte heller å lage litt ild. Og de hadde ikke passa sammen dersom de hadde vært speilvendte.


Vottene er strikka på pinne nr 2,5 og 3,25. De ble tova med Sunlight såpe.



Vottene er strikka i Shetland soft kjøpt hos http://www.malsenogmor.com/

Jeg var på vestlandet en gang hun hadde åpent lager. For meg var det en opplevelse. For det ene gikk jeg litt spinn i garnlageret. Det andre som skjedde var at ei sa,"Se her Sølvi", Jeg så opp og "den Sølvi" hadde jeg sett bilder av. Vi hadde "kjent hverandre" i flere år på internett. Veldig morsom opplevelse, og egentlig ikke så rart at vi traff hverandre på et garnlager.



                                                           ----------------------------------



25/1-2015
-8,3gr





3 kommentarer:

  1. Kult at barnebarnet får det slik han ønsker seg - og at du får det så bra til!!! Fiiine vottar! Har hørt treffet dåkas hos Malsen & Mor --- då i frå svigerinne Sølvi. Det er beviset på at strikkere finner tonen ! ;)

    SvarSlett
  2. Tøffe votter til barn :) mye sne hos deg :)

    SvarSlett
  3. Stilige votter! Takker for link til oppskrift -alltid kjekt å ha flotte mønstre/motiver på lur ;)
    Jeg har ikke kommet i gang å bruke av Shetland Soft-garnet ennå... Er vel på høy tid å gjøre noe med det!

    SvarSlett