Translate

søndag 1. februar 2015

Ufo- plan.

En UFO er i denne sammenheng et uferdig objekt.   Jeg synes det er veldig moro å starte på nye ting, må bare prøve ut et mønster eller en teknikk. Eller rett å slett finne ut hvordan to eller flere stoffer blir når de settes sammen. Det kan mange ganger by på store uventa oppdagelser/ opplevelser. men det gir også en del ufoer.

Aunt Marti (du finner henne under "52quilt in a 52 weeks", linken er på høyre sida her) har en along som går ut på at vi plukker ut 12 ufoer og numrerer dem. Hver måned trekker hun ut et nummer og den måneden gjør vi ferdig det vi har i pakka med det nummeret. Morsom måte å få rydda litt på. Tenker at det samme selvfølgelig kan gjøres med strikking.

Her er de jeg har plukka ut for i år.



Jeg har merka dem med nummer, og er veldig spent på hva jeg skal gjøre i februar.
Jeg starter ikke opp før da, for jeg hadde bestemt at i januar skulle jeg arbeide med Grand Illusion.




Jeg har trøbla med kanten fordi jeg lager enkelt sengeteppe og hennes kant passer til dobbelt. Holder på å legge puslespill om dagen. Har lenge vært usikker på hva jeg skulle gjøre, men har nå falt ned på dette resultatet.





Har bare den ytre kanten igjen. Da er jeg klar til å starte på "februar-ufoen". Nesten som en mysteriequilt. Veldig spent på hva jeg skal gjøre ferdig i februar og om jeg rekker det. 


                                                          ----------------------------------------





Slik ser det ut her idag klokka kvart på fem. -4,5 grader og tåka ligger tjukk. Litt snø i lufta i tillegg til at det begynner å mørkne. Det kan ikke bli det aller beste bildet.
Siden sist har vi hatt mildvær. Det blir fryktelig glatt og ekkelt føre når temperaturen veksler.
Barnebarnet mitt overnattet her i forrige uke. Jeg prøvde å beskrive hva han kunne vente seg når han kom ut av døra. Jeg sa, "I dag er det skikkelig snømannvær". "Bestemor det heter kramt sa sjuåringen".


3 kommentarer:

  1. Du er så flink med symaskinen, det blir flotte tepper. Og veldig smart along du er med i, blir litt spenning og kanskje kjekkere å sette i gang.
    7 åringer er ikkje dumme, ha ha!!

    SvarSlett
  2. For en morsom og god idé for å få unna litt UFO'er! :D
    Synes valget ditt av kanting på quilteteppet ser flott ut!

    SvarSlett
  3. Ufo, uff ja - har noen jeg også nå, bl.a en vest som skulle bli ferdig til jul.... Du er så flink, både med strikking og uilting, og dette teppet blir jo bare lekkert da! Herlige farver :) prøv å sett meg mål jeg også kanskje, hva ufoer angår.... ;) along har jeg ikke vært med på ennå, lysten er jo der - det må bli en gang... :) Ha ei god helg når du kommer så langt

    SvarSlett