Translate

søndag 25. januar 2015

"Det er fargeforskjell i garnet ditt."


Vi sitter her og ser på skiskyting. Min sønn sitter ved siden av meg og ser ned på strikketøyet mitt og sier, "Det er fargeforskjell i garnet ditt".




Fargeforskjell i et flammegarn er vel greit.
Dette minner meg om en gang på 70-tallet. Jeg hadde kjøpt meg en ny genser og synes den var veldig fin. Den var brun og beige i et batikklignende mønster. Jeg kom hjem til foreldrene mine, og pappa sa, "Du har vel vært litt uheldig med vaska på denna."


                                                              -----------------------------

Jeg er med på mysteriestrikk. Denne gangen heter mønsteret "New Year Sock"




Første delen var tåa, andre foten og tredje del var hælen. Den fjerde delen er leggen og den kommer først til neste uke. En del i uka. På denne måten tar det lang tid å strikke sokker.  


 


Har strikka mye sokker, men aldri denne form for hæl. Det firkanta stykket, som vanligvis strikkes fram og tilbake, mangler. Hmmm. Venter spent på neste del.


                                                 -----------------------------------------


Utsikten fra verandaen i går. Vakkert med noen små kuldegrader.




                                                       -------------------------------------


Og gutta vant skiskyterstafetten.

3 kommentarer:

  1. Oooh, I love your "flame yarn!" Thanks for following 52 Quilts -- next year I can say "Hi! Norway!" Your comment came through as "no reply commenter," I hope you don't mind me replying here. Thank you for commenting -- good luck in the giveaway!

    SvarSlett
  2. Godt gjordt av gutta å finne sjatteringar i garnet - som regel ingen som hefter seg med slikt hos meg;) Artige sokker med absolutt ny vri på hæl,ja. Vinterbilder er flott å sjå - men,glad for at snøen ligge berre i fjella her.

    SvarSlett
  3. Det var nydelige sjatteringer i Järbo-garnet ditt! Artig at de kommenterte det ;)
    Mysteriesokken så spennende ut med den hælfellingen -må kanskje prøve ut selv en gang å strikke slik hæl... ;)
    Flotte vinterbilder du viser oss. Vinteren er fin på bilder, men jeg må innrømme at jeg gleder meg til våren og snøfrie tider :D

    SvarSlett