Translate

mandag 28. juli 2014

Det ble en rotte!


Som mange vet er jeg spesielt glad i alonger. Jeg liker å gjøre ting sammen med andre, både når det gjelder søm og strikking. Det er så godt å gjøre seg ferdig med en del om gangen og med god samvittighet legge det til side til neste del kommer. Samtidig er det spennende å ikke vite hva det blir.


For litt siden fant jeg en along med laging av et pattedyr. Dama hadde før laget en del andre søte dyr. Jeg tenkte vel at dette kunne bli et kosedyr til et barnebarn. Jeg startet å strikke og forsto ikke hva det skulle bli. Det ble ikke noe kosedyr, men en rotte!
Har tenkt jeg skal legge den ien krok i dokkehuset og se hva som skjer.
Har du lyst til å strikke maken finner du mønsteret her.



Samme dama, Sara Elizabeth Kellner, har laga mønsteret til denne fuglen.
Jeg synes hun er flink til å få fasong på dyra. Veldig mange forkorta pinner. Morsom strikking.
Fuglen finner du som gratismønster her.
Jeg har strikka med flerfarga Opal, derfor fargeforskjellene. Avslutta med nebbet, så hvis jeg lager en til, blir den blå. Må nok prøve det.




                                                              -------------------------

Med så flott vær som vi har hatt de siste dagene, har vi spist de fleste måltider ute.
Mens vi satt og spiste middag idag, så vi at det mørknet i øst. Etterhvert begynte det å tordne og himmelen ble mørk, mens vi fortsatt hadde solskinn og finvær. Det hele var en fantastisk opplevelse. Så fort som været forandrer seg på vestlandet, tok det ikke lang tid før vi måtte trekke innendørs. Men etter kort tid var det hele over igjen og sola og varmen var tilbake - med en herlig følelse av rein luft.
Mens det sto på, la jeg spesielt merke til fargene. Knallgrønt gress, olivengrønne trær og blågrønne trær lengst vekk. Alt mot en blågrå himmel. Det var så vakkert!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar