Translate

onsdag 28. september 2016

To halser, et sjal og en duk.

Rikaart er en halsalong, men egentlig ikke et mysterie.
Det er et lite og morsomt arbeide. Jeg fant det på facebook hos "Megi Burcl Knitwear Design".
Jeg er ikke hjemme hvor garnlageret befinner seg, så jeg tok rester av "noe".
Slik er starten.


Mønsteret er oppgitt i 6 farger.  Jeg er veldig glad i farger, så jeg hadde lyst på  noe mer fargerikt. Jeg så nøye over det jeg hadde her og noen medbrakte ufoer. Hadde noe sokkegarn og slik ble det.


Fargene ser noe dvaske ut. De er langt sprekere.
Det regner ganske heftig på vestlandet i dag. Så bildene måtte taes inne.

----------------------------

Shetland trader sjalet er kommet til nest siste del. Siste del kommer om ei knapp uke. Tar et bilde i dag, men dette garnet blir helt annerledes etter blokking.


 ------------------

Jeg skal lage et blått teppe. Bakgrunnen vil jeg ha litt ujamn. Måtte teste litt før jeg kasta meg på de blå stoffene.
 Har litt sansen for crayzyquilt. Denne gangen ville jeg prøve med en trekant i midten. Derfor sydde jeg en duk av rester etter det siste sengeteppet jeg gjorde ferdig. (http://garnhekta.blogspot.no/2016/09/easy-street-ferdig-quilta.html)
Slik er duken foreløbig. Har noen planer, fortsettelse følger...


------------------

Her er "nissen" i bua.



Jeg ymta frampå om at jeg ønska meg et par linjaler. I dag dukka han opp med disse.


Skal prøve dem i kveld.


1 kommentar:

  1. Fargerike personar, pleier å kose seg i fargerike! Eg kosar meg med alle inntrykka du gjer oss i bloggen din. Supert å få sjå "nissen" - -- og for eit arbeidsteam dåke er!

    SvarSlett