Translate

fredag 9. september 2016

Easy Street - ferdig quilta.







Denne bloggen er skikkelig forsømt. Et teppe som jeg har hatt liggende leeenge ble ferdig i dag. Teppet er et av Bonnie Hunter sine quiltegåter, men hva heter det, og hvor lenge har det ligget? Jeg slo opp her og fant ut at dette er quiltegåta fra 2012, og mønsteret heter "Easy Street". Jeg skal prøve å skrive litt oftere. Det var i hvertfall praktisk for meg å slå opp her.
Det å sette sammen lappene synes jeg er spennende. Men når det kommer til selve quiltinga, er jeg kjempetreg. Jeg har flere uferdige quilter på lager. Når jeg først kom i gang var det veldig morsomt, selv om det var masse arbeid. Det gikk med 16 spoler undertråd, og skuldrene trengte hvile innimellom. Men nå er det ferdig.
                             
                                                              ---------------------

Vi er på vestlandet, for det meste har det vært øsende regnvær. Hjemme har de over 20 grader, og sola skinner, men vi trives her. Og vi har jo mulighet til å reise hjem når vi blir for våte. I dag skinte sola og det var svært så etterlengta. Vi blir nok ei stund til. Må høre på hjortebrøla, før vi vender hjem.

                                                             ----------------------



Jeg har alltid et strikketøy liggende. I dag har jeg strikka på dette. Det er siste del av Copperhill. Det mangler bare 8 pinner, men en pinne er 680 masker, så det tar ennå litt tid. Skal love å vise resultatet når det er ferdig.

                                                             -----------------------

Noe annet jeg driver med er spinning. Mens jeg skriver dette har jeg en kjele på plata med ull som skal bli grønn.



                                                             ------------------------

Dette var noen ord om hva jeg bedriver for tida. Håper det ikke blir like lenge til jeg skriver igjen.

1 kommentar:

  1. Å du store tid for jobb du har hatt!! Men, absolutt flott arbeid! Veldig kjekt du tok deg tid å blogge igjen! Eg liker så godt når "gamle kjende" kjem med blogg å lesa. Så håper eg å få sjå sjalet snart. Herlig farge i bøtta!

    SvarSlett