Translate

mandag 27. januar 2014

Tepper og votter + litt til


Det er nesten fjorten dager siden jeg har skrevet noe her. Det betyr ikke at jeg har lagt alle håndarbeider på hylla. Jeg syr og strikker som alltid.


"Celic Solstich Mystery" er ferdig. Jeg quiltet det på min vanlige symaskin. Det var trangt, men jeg er relativt fornøyd med resultatet.



                                               --------------------------


Som jeg fortalte i forrige innlegg, er jeg nå i gang med et lite applikasjonsteppe. Det kommer et mønster i uka og siden sist, har jeg gjort ferdig to nye blokker.




 


Teppet heter "Life's a journey".
Det omhandler livet og hva det bringer med seg. Treet representerer høytider og sermonier. Veska - ting vi bærer med oss. Tromma representerer musikken i livene våre (ser du notene på bakgrunnstoffet?), og giraffen representerer de ville dyrene.
Jeg har valgt lyse bakgrunnstoffer, og mellom blokkene har jeg valgt grønne crayzyblokker.



Blokkene har jeg satt opp på en vegg, morsomt å se hvordan den fylles opp. Mysterier er spennende.

                                          ---------------------------------

"Den hemmelige hagen" var emnet for disse vottene.
"Den hemmelige hagen" er tittelen på en nydelig barnebok, skrevet av Francis Burnett (1911).
Vottemønsteret er laget av Tori Seierstad og jeg har funnet det på Ravelry.



Vrangbordene er stilker med roseknupper. På den ene votten er det ei lita jente foran en port, ei bok og en fugl  På den andre er det en gutt, en rullestol og en nøkkel og på tomlene er det nøkkelhull.
Dette var morsomme votter å strikke, spesielt fordi vi ikke fikk vite emnet, men bare gjettet underveis.


                                        ---------------------------------



I dag monterer jeg ei lue. Barnebarnet mitt ønsket seg ei lue med "Bad Pig". Jeg ante ingenting om Bad Pig, så jeg måtte google for å finne ut hvordan den så ut. Jeg har ihvertfall fått beskjed om at han skulle ha krone. Den har jeg tova for å få den stiv nok til å kunne stå. Men jeg ser at på noen bilder har den tre tenner, må spørre om det.
Vi får se om den blir godkjent. Skal love et bilde seinere.


4 kommentarer:

  1. Eg som ikkje ein gong kan tre ein symaskin, blir rett og slett mållaus over det du syr.
    Og du rekke jo strikka i tillegg. Huå var jo kanonstilig, og eg har ein bedre anelse om ka ein Bad Pig er:)

    SvarSlett
  2. Den stora quilten som Du sytt och lagt ute i snön för fotografering är otroligt fin, tycker jag. Det är ett arbete som Du ska vara stolt över!

    Dollandesign

    SvarSlett
  3. Åh, du er så dyktig! :) et megaflott teppe du har laget, og masse annet fint å se. Koselig blogg :) ...og hjertelig takk for trivelige ord du la igjen hos meg, trivelig :)

    SvarSlett
  4. Teppe ditt blei sååå flott! Nydelig!
    Og vottene er litt av eit eventyr, fine :)
    Du lager mykje variert og fint, følger spent med på neste teppe.

    SvarSlett