Translate

tirsdag 14. januar 2014

Ei veske og to mysterier.


Før jul sydde jeg ei veske. Mønsteret fant jeg i My Quilt nr. 3/2012.
Veska er sydd i linstoffer med et strikket forstykke.

Jeg starta med strikkinga. Garnet er et bomullsgarn, som jeg har hatt liggende i flere år. Det var først planlagt til en genser, men det er omtrent umulig å få strikket, så genseren slo jeg ganske fort fra meg. Det har derimot vært brukt til vesker, små mapper ol. Grunnen til at det er vanskelig å få strikket er at det farger så forferdelig. Det er marineblått, men etter vasking får det, etter min oppfatning, en fin jeansblå farge. Og de ferdige produktene har god kvalitet. Når en skal strikke av dette garnet, må en tenke over hvor en sitter og hvilke klær en har på seg.



Regner med at disse bildene skulle kunne vise hvorfor.

Veska består av to deler, som kan brukes sammen, eller enkeltvis.




For å få quilta forstykket og som dekor, sydde jeg på noen perler.



 Foret ble rødlilla.


                                            ----------------------------

De som kjenner meg, vet at jeg er svak for mysterier.
Disse vottene er morsomme å strikke. Jeg aner egentlig veldig lite om dem.
Det viser seg at de nok har utgangspunkt i et eventyr.
Første del (vrangborden) er stilker og roser. Jeg trodde her at vi skulle til Tornerose. Neste del er ei jente og en port. Når datteren min så dette, sa hun med en gang, "Det må være "Den hemmelige hagen"."
Neste del var en rosebord. Og den siste delen vi har fått til nå hette "A little bird told me..."
Neste del heter, "Once upon a time there was a little boy".





Mønsteret finner du her:

http://www.ravelry.com/patterns/library/torirot-mystery-mittens-january-2014


                                        -------------------------------------

Her er også et lite mysterium. Et quilteteppe, som jeg heller ikke kan fortelle noe om. Foreløbig har jeg disse to lappene:


Ei veske og et juletre.




Ble kanskje litt mye "materialbilde",men jeg ble litt dratt med.
Veldig spent på fortsettelsen.

Mønsteret finnes på Craftsy. Hun som har laget det heter Darlee Byron.

Her er en link:

http://www.craftsy.com/pattern/quilting/home-decor/applique-mystery-quilt-a-long/79628





6 kommentarer:

  1. Thank you for sharing these two blocks. I do love seeing variations from the original pattern.

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you for the nice comment and for the pattern.

      Slett
  3. Likte veldig godt veska di, den var stilig!
    Misunner dokke som er venn med symaskinen, kjekt å sjå kva det blir av lappane.
    Det var morsomme eventyrvotter og :)

    SvarSlett
  4. Så dyktig du er :) både strikking og søm om en annen her, fine håndarbeider :)

    SvarSlett
  5. Blir mer og mer imponert... Nydelige og varierte arbeider :)
    Vesken var bare helmaks -så flott og så forseggjort!
    Og alle de fine mysteriearbeidene dine -en fryd å se!

    SvarSlett