Translate

fredag 31. januar 2014

Bad pig, sjal og barnekjole.



 Lueoppdraget er fullført, selvom jeg nok synes at jeg har laga finere luer.
Synes nok denna sjeløyde, grønne grisen har tenna på tørk. Men det var visst sånn den skulle være - eller hva trur du Vrangmaska? Blir den godkjent?

                                               ----------------------

Ikke noen stor overraskelse at jeg har kasta meg på et nytt mysterie.
Denne gangen er det et sjal i rettstrikk. Egentlig hørtes det ikke så spennede ut. Men det er jo greit å ha noe tv-strikk også.


Dette er første del. Med flerfarga garn som tilfeldigvis fikk samme farge som den blå, ble den ikke så spennende. Men jeg syntes den kom seg etter hvert.




Nå lurer jeg veldig på om andre siden blir speivendt.
Mønsteret finner du her:
http://www.ravelry.com/patterns/library/mkal-spring-2014

                                             -----------------------------

Pinneguri ville slå et slag for de homofile i forbindelse med OL. Hun foreslo at vi skulle strikke noe regnbuefarget. Morsom utfordring.
Det er jo ganske utrulig at det skal være forbudt å være som man er.
Det er ihvertfall første gang at jeg strikker noe politisk.


Jeg hadde tenkt å prøve overdelen når jeg var ferdig med det gule feltet.
Jeg har nemlig ikke mønster. Det jeg har sett på er Pinneguris kjole fra mai i fjor.
 http://pinnehobby.blogspot.no/2013/05/klar-ferdig-og-prv-igjen-del-3.html
Men hennes er med raglandøkning, mens jeg ønsket rundøkning. I tillegg ville jeg ha åpning i ryggen. Så egentlig regner jeg at dette er mitt mønster.

Men når jeg så på alt det fargeglade garnet, måtte jeg bare fortsette. Veslejenta vår kommer i morgen, så da skal vi prøve.
Blir så glad av å strikke så fargerikt.Jeg bruker bare garn fra hylla mi. Takk til Pinneguri for en knallidé.



                                               ----------------------------




Det har snødd så ekstremt her i det siste. Vi har hengt opp fuglemat (julegave fra et barnebarn) i et tre.   Fuglene koser seg med maten, heldigvis er det ikke så veldig kaldt.                                      

3 kommentarer:

  1. Ligner på angry birds den luen, ble veldig morsom!
    Den kjolen blir veldig fin også, elsker farger:)

    SvarSlett
  2. Du finner utav prosjekter og nytter så fine fargar og garnkvalitetar! Lua, er nå artig!!!

    SvarSlett
  3. Huå er absolutt godkjent, stiligaste huå eg har sett på lenge.
    Heldige dåke som har snø, her er det grøne bakkar og krokusen spire. Deprimerande for ein vinterelskar som meg!

    SvarSlett