Translate

lørdag 28. desember 2013

To små adventsgåter og 4. del av Celtic Solstice Mystery.



De små hvite strikkelappene ble ei lita "kule", men ikke fylt med vatt, slik jeg trodde. Vi heklet rundt lappene og festet dem sammen. Fiffig.
Mønsteret finner du her:

http://www.ravelry.com/patterns/library/honeycomb-bauble



Det neste adventsmysteriet til Zirkona skal bli et lite hjerte. Jeg har ikke rukket å bli ferdig, men det skal jeg få til når ting roer seg.



                                                 --------------------

4. delen av lappeteppet mitt, har blitt ferdig, men jeg har ikke gjort mer enn en lapp på 5. del.



Her er det jeg har gjort til nå.



Jeg har alltid syntes at tall har vært morro. Etter 5. del i teppemysteriet, har vi sydd 85,28%. Vi har da sydd 533 deler og brukt 2344 små deler.

Delene fargelegger jeg etterhvert som jeg syr. Derfor har ikke 5. del blitt fargelagt ennå.



I'm currently too busy, Will do the rest of part 5 in January.
(My purple is the yellow.)

                                            ---------------------------------







Rett før jul gikk isen på sjøen. Bildet er tatt 17. desember. Det ser ut som mai.

Jeg er ikke spesielt glad i vinteren, men dette synes jeg er tragisk.

3 kommentarer:

  1. I have enjoyed looking at your Blog. I like how you are keeping a journal of each Part that we have been working on. I have been printing each Part and filing it in a loose leaf notebook. That is just in case I'd like to make another one someday. With so many tiny pieces that's not likely to happen! Happy New Year! It has been 12 degrees below 0(F) most of the day. A good day to catch up on the Blogs and work on CS.

    SvarSlett
  2. Way to go on the mystery!

    SvarSlett
  3. Hmm, spennende :) så nydelig den kulen er, dette må jeg prøve - kan jo bare bytt ut farver i forhold til årstid - tenker no fortsatt på hasselgreina mi her :) Den har alltid vært frem i julen, men nå skal den vær fremme hele tiden. Skal lag mer, men ikke i dag, må til mor en tur. Ha en flott dag, og riktig god helg :) kos å titte innom deg igjen :)

    SvarSlett