Translate

søndag 30. desember 2012

Julen 2012 / Easy street Del 6



















Jula hos oss tilhører familien.
Tidligere i desember maser jeg noe aldeles forferdelig, men etter klokka  5 på julekvelden er det fred og ro.

Siden sist har jeg strikket et par eidsvollvotter og et par sokker. Begge ble gitt bort før jeg hadde kommet på at jeg kanskje skulle tatt et bilde. Nå holder jeg på med ei "Arne &Carlos - space invader lue". Den har maskesprang på opptil 20 masker. Det liker jeg dårlig, men det er tross alt bare ei lue.

Del 5  til Easy steet kom den 21.. Jeg hadde ingen sjanse til å få gjort den da. Jeg sydde en del, de 63 resterende har jeg klipt ferdig og planlegger å sy i kveld. Hun kaller dem "sittende kalkuner".






Del 6 sydde jeg tidligere i  dag. Den besto av 128 "doble mursteiner". Kjekt og raskt å sy. I tilegg skulle vi klippe 64 trekanter.
Vi har fått del 7. Det hadde vært fint å få gjort den ferdig før 1. januar, for da starter finalen. Spørs om jeg får sydd noe da, men det blir nok roligere seinere i uka, når vi er tilbake i hverdagen igjen.

De siste to dagene har det regnet her. Det ligger fortsatt snø, men den har sunket betraktelig. Jeg var ute og kjørte en tur i går og føret var ugreit. For å si det mildt. Mannen min var veldig opptatt av å måke snø for å slippe problemene når det fryser på igjen.
Men slik så det ut på julaften.

1 kommentar:

  1. God Jul, og snart Godt Nyttår!! Det var litt av eit julakort du har med i bloggen din. Malerisk vakkert! Fine lapper og quilting du holder på med.

    SvarSlett