Translate

torsdag 4. oktober 2012

Hespetre, Strikkekurv + litt til

 Vestlandet er vakkert når sola skinner på fjelltoppene. Men det er utrulig vått her når det regner . De siste dagene har det regna mye. Sikten er dårlig og det er også internett for oss som bruker modem. Det har derfor vært umulig å få skrevet noe her. Men inne har vi det godt og varmt og det er koselig å sitte både med sy- og strikketøy. 
Strikkekurven min er ferdig. Den ble stor med to store og fire små lommer. den kan romme mye "håndarbeide på gang".
Jeg quilta ytterstoffet til mellomforet og lot innerfóret være løst. Det skal jeg kunne leve bra med. 





 Min mann laget et hespetre til meg. Det har til nå tatt relativt stor plass, men når jeg så hvor lite plass det kunne ta, fant jeg ut at det måtte få sin egen lille pose. Den har hempe på ryggen og kan derfor henges opp. 
 Sist fredag kom første del av et mysteriesjal på Ravelry. Sjalet er designet av Christiane Stemberg, og hun har kalt det "Summer Love Affair". Jeg strikker det i Wollmeise lace og har tenkt å bruke grønne perler i det.  Andre delen kommer i morgen. Jeg skal legge ut bilder av fortsttelsen her. (Prøven viser to forskjellige grønne og lilla perler.)

Jeg synes det er vanskelig å få plassert bilder og tekst her. Alt hopper fram og tilake og blir ikke liggende der jeg forventer.  Jeg lærer forhåpentligvis mer etterhvert. Sier som min gamle far, "All begynnelse er vanskelig".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar