Translate

torsdag 11. oktober 2012

Toving

 Mannen min liker å lage ting, og han bli tydelig glad når det funker.
Her om dagen laget han en "valkemaskin". Den består av to malerruller med mye struktur. Er usikker på hva de egentlig brukes til. Jeg strikket to par votter for å teste. Det ene paret vasket jeg i vaskemaskin på 40 grader. Det andre håndtovet jeg med maskinen, sunlightsåpe, en golvmatte beregnet til bil og varmt vann. Bilmatter er forøvrig et funn, bedre enn vaskebrett- etter min oppfatning.
Paret til venstre er tovet for hånd, det til høyre i maskin. Håndtovinga gikk veldig raskt. De som ble maskinvasket trenger mer bearbeiding.
                 De er strikket av  er Pt2 og Tove. Og det er nå svært lettova.

 Jeg holder på å strikke et sjal i Delight. Skal legge inn et bilde når det er ferdig
                                             Dette er utsikten fra kjøkkenvinduet- idet tåka letter

4 kommentarer:

  1. Oi--- noe så stilig da!!! Heilt imponert her eg sitte og ser. Det var en flott maskin! Supert å få så god hjelp med håndarbeidet sitt! Ha ei god helg!

    SvarSlett
  2. Så smart denne rullen var, han burde lage slike og selde ...

    SvarSlett
  3. Hei. Nokka så lurt, for en mann du har:) Det med bilmatta va også veldig lurt...tovebrettet på jobb e utslitt kanksje eg må foreslå ei bilmatte:)

    SvarSlett