Translate

lørdag 5. november 2016

Omsøm + litt til.

For tida går det for det meste i julegaveproduksjon.





Denne uka har jeg hatt et kjempeproblem. Symaskinen fungerer flott på all søm hvor jeg har bruk for transportøren. Jeg skulle ha frihåndsquilta 55 blokker. Jeg er ferdig med 22, og så svikta maskinen.




Den lager løkker på baksida og henger fast. Det er umulig å få gjort noe på denne måten.



Nå har jeg funnet fram min gode gamle Elna fra 1969. Litt trøblete, men det må gå. Snart er det jul. Resultatet av denne syinga skal jeg vise etter jul.


                                                                 -----------------------


Fra en bluse til kjole.
Jeg kan ikke kaste noe. Det kjennes helt håpløst når det skal ryddes. Men når jeg finner en gammel bluse som kan omskapes til en liten kjole, kjennes det helt perfekt.

Blusen er blitt for liten. Stoffet er godt og den hadde små søte motiver som jeg tenkte kunne bli fine på en barnekjole.









I sommer har kjolen blitt brukt av en 5-åring.







                                                           --------------------------


Har visst glemt å vise disse ferdig.



Sjalet fra The Shetland Trader ble jeg veldig fornøyd med. Det er litt gammelmodig, men jeg liker det.
Og her er de to halsene. Rikaart. 







                                                          ---------------------------------------


Fra snekkerbua:




Her er det brukt rødlig plommetre i bakgrunnen og einer til motivet. Fin kontrast synes jeg.

1 kommentar:

  1. Trasig at symaskin svikter når du jobber så flittig. Utrulig mye fint du har fått til. Søt barnekjole, tøffe halsar, herlig sjal og snart quilta teppe!!!! Og han i snekkerboda har skåre eit nydeleg motiv. Verkleg flott!

    SvarSlett