Translate

mandag 7. desember 2015

Bonnie Hunters quiltemysterium, del 2 og skeive sokker.


Denne uka skal vi lage "gjess med avkutta hoder". Og skjære noen små kvadrater.


Bonnie Hunter har lure løsninger på sammensetninger av lapper. En av hennes favorittlinjaler er Easy Angel. Denne gangen skulle vi kombinere den med Companion Angle. Denne hadde ikke jeg, men etter en del beregning, gikk det veldig bra. Jeg brukte en tape på en av mine andre linjaler. Denne bruken av linjaler er en fin måte å lage presise blokker på.
Noe annet som jeg ser når jeg tar bilde er at mine orange og røde ser veldig like ut. Når jeg ser blokkene foran meg, ser det ut som forskjellen er stor nok. Ser det litt an, kan hende jeg må forandre noe her.
 http://quiltville.blogspot.no/p/allietare-mystery.html







                                                            -----------------------------------


De siste sokkene i Votte- og sokkealongen på facebook ble skeive sokker av Tone Mertz.
Jeg brukte 125 gram MorAase sokkegarn og pnr. 3,5. da ble det herresokker. De har god fasong. Kan anbefales. Mønsteret finner du her.









5 kommentarer:

  1. Your quilt is going to be so bright and happy! I'm looking forward to it!
    I love those socks, too. Thanks for the link to the pattern!

    SvarSlett
  2. Lovely warm colours in your mystery!

    SvarSlett
  3. Ditt mysterium kommer til å bli helt fantastisk. Elsker de fargene du har tatt ut. Jeg gikk igang med det lille mysteriet med en liten blokk hver dag. Det passer meg best dette året.

    SvarSlett
  4. Bright beautiful colors, this is going to be a wonderful quilt. Lovely socks, I too knit socks.

    SvarSlett