Translate

mandag 7. oktober 2013

Hals og spinning.

På denne tida av året er det behov for varme plagg, som sokker, votter og strømpebukser. Så det er det jeg holder på med,.kanskje ikke så spennende, men greit nok. Det kjennes meningsfylt.
Innimellom har jeg strikket en hals.





Halsen er strikket i Cascade 220. Jeg likte mønsteret og har lyst til å strikke flere, men da vil jeg bruke et tynnere garn og heller øke med et mønster (i bredden).

Har du lyst til å strikke en slik, finner du mønsteret her.

http://www.ravelry.com/patterns/library/eleanor-cowl-2

                                                                ---------------------------


Noe annet jeg morer meg med for tida er spinning og farging. Jeg synes det er vanskelig å få jamnt garn, men noe bedre blir det vel etter hvert med mer øvelse.














Dette har jeg tenkt å spinne. Morro med farger!


                                                          --------------------------------------



På fredag kom siste del av sjalsmønsteret. Fellinga tok mange timer. Her er et "nesten ferdig" bilde. Skal legge inn et når det er blokka..
Vet jeg har sagt det før, men dette er det snåleste sjalet jeg har strikka. Det blir jo ikke mindre morsomt av den grunn.Synes faktisk det ble litt fint til og med.






                                                          ------------------------------------


Vi er for tida på vestlandet. Det blåser og regner. Med varme i ovnen, blir det herlig strikketemperatur og jeg koser meg.

2 kommentarer:

  1. For ein nydelig grønnfarge på den halsen! Og eg er veldig spent på å sjå sjalet ferdig blokka.

    SvarSlett
  2. Likte halsen din, veldig fint mønster!
    Du er flink som gir deg i kast med spinning, ser vanskeleg ut, men øving gjer mester ;)
    Det sjalet ser spennende ut, gler meg til å sjå det ferdig!

    SvarSlett