Translate

torsdag 22. august 2013

Noen små syprosjekter.

Sommeren min har vært full av hådarbeid selvom det ikke har syntes i denne bloggen. Dårlig internett får ta skylda for det. Her kommer noen sydde småtterier.

Mats sin bestemor (den andre) skulle ha fødselsdag, vi ville lage noe til henne. Mats tegnet med stofftusjer, og jeg sydde sammen handleposen. Som 7-åringer flest er han mest opptatt av helikopter, biler og båter. Jeg synes det lille huset er fantastisk sjarmerende.


Sånn ser den ut på innersiden.
Her har hun lommer til penner, mobiltelefon, en glidelåslomme til lommeboka og en liten krok til handlevognmynt eller bilnøkler.
Mammaen hans vil gjerne ha maken.

                                                       --------------------------

Frode ønsket et seg penal. Han fikk se på stoffene mine for å velge seg ut et.  Når han så stoffet med Kompis, fra Dinosaurtoget, ble valget veldig lett. Jeg ante ikke at jeg hadde en slik skatt blant stoffene mine. Stoffet fant jeg i en tilbudshylle, og tok det med meg fordi jeg tenkte det kunne brukes som et friskt fargeinnslag i "et-eller-annet".






Her er bilder av innersiden og yttersiden. Dette er en svært enkel modell som jeg har sydd mange av.

                                                   ---------------------------




Et par små punger.

                                               ---------------------------------


Som veldig mange andre kastet jeg meg også denne. Jeg synes den så veldig spesiell ut, men egentlig er den veldig enkel å sy. Jeg så på  denne videoen.



                                                      --------------------------


Jeg skal komme tilbake til strikkinga siden.

6 kommentarer:

  1. Internett og data kan til tider vera ein skikkeleg tidstjuv. Det ser ein på produksjonen som kjem av å vera så og seia utan nett:)
    Handlenettet , som jo er så unikt det kan få blitt, er jo nødt til å smelta ei bestemorshjarta!

    SvarSlett
  2. Det var ett gulligt tyg med små ugglor på som Du använt till Din lilla necessär, tycker jag.

    Dollandesign

    SvarSlett
  3. Så flink han var til å tegne, fin presang.
    Mange fine punger du har laget :-)

    SvarSlett
  4. Du er fantastisk flink. Det er så gjennomført og fint. Flott!

    SvarSlett
  5. Du er fantastisk flink. Det er så gjennomført og fint. Flott!

    SvarSlett
  6. Det var mange fine syarbeider samlet på ett brett!
    Handleposen var knallstilig. Og ikke minst var den en super, personlig gave :)

    SvarSlett