Translate

søndag 25. august 2013

Diverse sommerstrikk

Det jeg har drevet mest med av håndarbeider i sommer er, uten tvil, teppet med ulvene på. Men noe strikking har det da blitt.

Her er julivottene i Projos vottealong.





Jeg likte den latviske fletta. Synes den er dekorativ, og selv om trådene snurra seg litt vel mye, kan jeg nok tenke meg å bruke den på andre ting siden.

                                                  --------------------------------


Disse sokkene fant jeg hos Jorid Linvik.




Hun har så mange herlige mønster. Du finner dem her:
http://www.joridweb.com/butikk/butikk.html


                                                 -------------------------------

 Analucia har jeg fortalt om før. Mønsteret gikk over 7 uker. For meg var avfellinga den hardeste økta. Det gikk sååå seint. "Legg opp to masker, to sammen , en perle på den neste, de felte over denne, fell av to masker." - resultatet av denne prosessen var to masker felt! Når det så skal felles mer enn 500 masker, tar det tid.
Ellers var dette sjalet veldig morsomt å strikke. Med forskellige mønster over bare halvparten av maskene. Aldri strikka sjal på denne måten før.





     
                                             
                                                     -----------------------------

 På pinnene mine nå er det pulsvanter. Det er de letteste og minste jeg har strikket. De er myke og gode. En vante veier 10 gram. Jeg strikker dem i Soul fra DSA.




Vanskelig å ta bilde av egen hånd.
Mønsteret finner du her.
http://www.ravelry.com/patterns/library/fishtail-wristwarmers


                                                     -----------------------------

Den 23/6 bestemte jeg meg for å bruke garn fra mitt velfylte lager. Det var en beslutning som hjalp meg til å stå i mot en hel haug med fristelser. Det at ingen stolte på meg hjalp nok også en hel del. Siden den gang har jeg kjøpt disse fire nøstene. Vi var på vestlandet og det var 50 mil unna garnlageret mitt. 




Synes i grunnen jeg klarte meg bra. Men nå derimot. Nå regner jeg med at det skal kjøpes garn, men det skal jeg fortelle om siden.


3 kommentarer:

  1. Her var det mye fint!
    Den latviske fletten var knallstilig! (synd jeg ikke er kommet lengre enn til mai-votten...)
    Kusokkene er artige.
    Analucia ble aldeles nydelig. Kan tenke meg det var en tålmodighetsprøve med den avfellingskanten, ja :)
    Og 10g på den lekre pulsvarmeren!! Det må man si!

    SvarSlett
  2. Så mye fint å se her da, flink har du vært :-)

    SvarSlett
  3. Analuciaen din var lekker, likte fargen veldig godt :)
    Avfellinga tok si tid, sjølv om eg ikkje hadde perler ;)
    Vanter og sokker var og flotte!









    SvarSlett