Translate

torsdag 18. juli 2013

Ulv og to sjal.


Mens jeg tegnet og tenkte på ulver, trær og steiner, kom "My quilt" i postkassa mi. I det siste nummeret starter de et mysterie som skal gå over 4 nummer. Det heter Himmelblå og har blokker med broderte roser. Dette var den blokka jeg trengte.  Jeg bytta ut rosene med ulver. Hvordan fortsettelsen blir vet jeg jo ikke. Spennende å se hva det blir til. Foreløbig har jeg et forstykke til ei pute, eller??
                                                           -------------------------------




"Through the Loops" av Kirsten Kapur er ferdig.
Caskade er et  nydelig garn. Her brukt i stripene, som er mye friskere i fargene enn det ser ut på bildet. Men i lacemønstrene har jeg brukt et 2 trådet lacegarn fra Jamieson & Smith og det er blitt min favoritt. Det er godt å strikke med og det holder fasongen etter blokkinga.
Hurdalsrosa blomstrer bare noen dager og det var fristende å bruke den som bakgrunn.

                                                              -------------------------------



Dette er de to første delene av Analucia. (Fiddle Knits Designs) 
Det er veldig morsomt å strikke, med forskjellige deler, satt sammen på finurlig vis. Jeg er snart ferdig med tredje del og den fjerde kommer på fredag. Det er til sammen 6 deler.

6 kommentarer:

  1. Får nesten lyst å læra meg å tre symaskin når eg lese bloggen din!! Du lage så masse fint!
    Og den ukrona dronninga av sjal, det må vera deg!!

    SvarSlett
  2. You are invited to follow my Christian blog

    SvarSlett
  3. Kjempefine arbeider, om det er quilt eller spøt! God sommar!

    SvarSlett
  4. Kjempefint. Du er så dyktig!

    SvarSlett
  5. Åh, du er bare så dyktig :) kjempeflott håndarbeide :)

    SvarSlett
  6. For et lekkert sjal du har strikket ferdig! Nydelig med stripene som mellomverk!

    SvarSlett