Translate

fredag 28. juni 2013

Liten heklet kjole / Dear Jane

Vi er så heldige å ha ei lita jente på 23 måneder, så denne lille kjolen måtte jeg bare hekle.
Mønsteret kom i Familien i dag, men har du ikke det bladet finner du det her:
http://www.familiejournal.dk/Handarbejde/Haekling/2013/06/24-Haeklet-og-syet-pigekjole.aspx

Synes hun kunne trenge ei lita bukse også, og kysa fant jeg mønster til i ei bok fra 1967. Synes den er litt søt da.

                                                ________________________

Dear Jane er navnet på et gammelt teppe fra 1863. Det består av 225 blokker og 5602 biter! Nei, jeg har nok ikke tenkt å sy dette. Først og fremst er dette ei skikkelig "kose seg bok". Dersom jeg skulle trenge idéeer til ei blokk eller to, skulle det være noen å ta av her.


                                                _________________________

I tillegg til Boka og Familien inneholdt postkassa også ei stoffpakke fra Desire.
http://www.lappeteknikk.no/
Pakka bestilte jeg i går! 


Vi har en som er veldig opptatt av ulv. Stoffet kom før jeg nesten fikk tenkt over (snakka med mammaen) hva jeg skulle lage. Vi får se.

                                              _______________________________

I dag kommer Analucia, og jeg er nesten ferdig med "Loopsen". Skal legge inn bilde når det er blokka.

På mandag kommer neste vott i vottealongen. Det er reine stresset detta. Nei, jeg gjør det fordi det er morsomt.
I juni har jeg strikka "Midnattsol". De skulle ha fem farger, og jeg som skulle bruke bare restegarn, slo meg litt for mye løs. Det ble nok litt mye farger. Har tenkt å strikke dem ferdig. De kan jo varme noen hender og kanskje også muntre opp litt i vintermørket. 

                                              ________________________________

Tusen takk for kommentarer på tidligere blogginnlegg.
Litt lite tru på meg når det gjelder garninnkjøp. Ja, jeg vet jeg er hekta, men jeg har ikke sagt noe om stoff.
Jeg sa stolt til mannen min at jeg bare hadde brukt stoff og garn fra lageret, når jeg hekla barnekjole og strikka Loopsen. "Ja, men det tar da så lang tid hvis du skal rydde på den måten." Og jeg som hadde venta litt ros.

2 kommentarer:

  1. Disse kjolene er så søte, og din var nydelig i gult.
    Jeg synes du var flink som brukte garn fra lageret ;)

    SvarSlett
  2. Så nydeleg med bukse til kjolen, og veldig praktisk. Veit at det kan vera greit med noko som kan halde bleia litt på plass. Og kysa passa perfekt stilmessig og, om du har vore i fordums tider å henta mønster:)
    Flire litt her eg sitte over ryddekommentaren til mannen din! :)

    SvarSlett