Translate

tirsdag 4. juni 2013

Leaf Evolution, del 5

I dag kom 5. del av sjalsmønsteret.
Veldig morsomt å strikke. Jeg måtte gjøre det med en gang. 12 pinner er fort gjort, og det er ei hel uke til fortsettelsen. Jeg har problemer med å vente.

I mellomtida har jeg startet på et blått sjal. Jeg synes blått er en nydelig farge, men jeg synes det er vanskelig å få det til å bli fint i blandinger. Er liksom mer trygg på lillavariantene.
Det blå skal dere få se, når jeg har bestemt meg. Foreløbig har jeg tre alternative fargekombinasjoner.
                                             
                                                    ___________

Ved mønsterstrikking er det godt å ha noe som minner en på hvilken pinne en er på. Ofte har jeg brukt "gule lapper" og har vært fornøyd med det.
For litt siden kjøpte jeg et mangnetbånd, og det er en knallidé, som jeg vil dele med dere. Det er et pyntebånd med ei stripe magnetteip i hver ende. Den ene enden av båndet settes over den linjen du strikker, og den andre festes på undersiden av arket. Når du flytter det overste båndet flytter det underste  med. (mangnetteip har jeg kjøpt hos Clas Ohlson)

Det skjer også noe med jakka til datteren min. Det hjalp å få noen å strikke sammen med.
I knapperotet mitt fant jeg disse perlemorsknappene. Og synes de passet perfekt.






Ute blomsterer epletrærene. Og humlene gjør jobben sin.

1 kommentar:

  1. Spenende med prosjektet, jakken ser fin ut.
    Deilig at sommeren kommer med blomster og humler :-)

    SvarSlett