Translate

torsdag 3. august 2017

Moroccan, Marys royale svøp



For en stund siden var jeg på Orknøyene. Der møtte jeg en dame som sydde lappeteknikk for hånd. Jeg ble veldig interessert, og begynte å snakke med henne. Hun har sydd flere av de samme teppene som jeg også har sydd. Det var veldig morsomt, det ga et fellesskap.


Hun har håndsydd teppene på bildet. Fantastisk vakre. må innrømme at jeg helst bruker maskin.

Men nå syr vi begge Jinny Beyers Moroccan. Corinnes arbeider finner du på instagram,
corinnecurtis12


Moroccan er egentlig ment å skulle syes for hånd. Noe syr jeg for hånd, men må innrømme at jeg gjør noen snarveier på maskin.


I mai skulle vi sy disse. Det var overraskende lett og raskt med håndsøm.





I juni skulle vi applikere på delene som ble laga i mai.


Jeg sliter litt med dette, synes det er vanskelig å få det pent. mangler fortsatt tre.




I juli var oppgaven å sette sammen delene fra 1 og 2  med grønne trekanter. Slik ble det.




Mannen min har laga sjablonger til meg i plexiglass. Det forenkler det hele.


Neste del kommer til helga i Jinny Beyers newsletter. Jeg venter i spenning. Lurer på om sjalet er ferdig til da. 
Slik ser det ut nå.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar