Translate

tirsdag 1. august 2017

Bittas klutealong og Marys royale svøp



Når folk begynte å strikke kluter, tenkte jeg at det var noe skikkelig tull, bortkasta tid.
Etterhvert når jeg så kluter i masse flotte farger og spennende mønster, strikka jeg en klut eller to.
De er faktisk veldig  gode i tillegg til at det er morsomme små arbeider. Kan nok ikke si at jeg er helt bitt av "basillen", men føler at det er på vei.

Den som virkelig har slått seg på dette er Bitta. Hun har skrevet en klutebok og har hatt flere alonger på facebook. Hun har startet en along i år også. Jeg var godt i gang med denne, strikka de to første. Men så kom jeg på å strikke Marys svøp, så klutene får vente.



Dette er de jeg har strikka til nå. Løytnandshjerte (den gule), den lyse lilla er Sansevieria og den mørke lilla har jeg kalt "Vrang, hjerteløs løytnant". Den er strikka etter mønsteret til løytnanshjerte, uten hjertene og rette vrangpinner.
Den gule er strikka i garn fra Søstrene Greene, de to lilla er strikka i mandarin Petit. Alle er strikka på pinne nummer 3.

                                                 -------------------------------------------

Slik ser svøpet ut i dag. Jeg synes den ytre kanten gikk seint. Jeg må fortsatt bruke mønsteret etter å ha strikka nesten en fjerdedel.


Lover en oppdatering i morgen også. 
Planen var en handletur i dag. Men det pøsregner. Hittil i dag har det kommet 18 mm, i går stoppa måleren på 29,1. Ikke gøy å dra på tur på trange vestlandsveier, med bratte fjellsider i sånt vær. Da er det mye bedre å holde seg inne foran ovnen og strikke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar