Translate

tirsdag 21. mai 2013

Leaf Evolution, del 2 / Jelly Roll.










Da er jeg ferdig med 2. del - og godt i gang med del 3 som kom i går.

Jeg strikker i "Sandnes silk kid mohair" Farge nr 4219, som er en dyp rødfarge - ikke orange som på nærbildet.

Mønsteret heter Leaf Evolution. Det er et flott navn, og det passer veldig godt på mønsteret. I del 3, som jeg er i gang med nå, gjøres annenhvert blad ferdig, mens de andre utvikles til større blader. Morsomt å strikke og spennende å følge med på utviklinga av bladene.

Neste del kommer på mandag. Jeg regner med å bli ferdig i god tid, for denne delen har bare 16 pinner. Det går litt ekstra tid på kontroll. Jeg måtte rekke opp to pinner på del 2. Med dette garnet frister ikke det til gjentagelse.






To bøker kom i hus rett før helga. Først nå har jeg fått tid til å kose meg med dem. Bøkene er skrevet av Pam og Nicky Lintott. De inneholder mønster til tepper sydd med JellyRolls. Mange fine mønster som selvsagt også kan syes med stoff som man skjærer sjøl.

For en stund siden gjorde jeg et impulskjøp (nei, tenk det!) av en rull med dyreprint. Hva tenkte jeg da. Stoffene er fine i fargene, men ganske spesielle i trykket. Jeg har lenge studert på hva de skal brukes til og det begynner å forme seg noen ideér. Men jeg er motagelig for gode tips.

3 kommentarer:

  1. Sjalet blir nydelig. Spennende å se det ferdig.
    Når det gjelder syinga, så har nok du mest greie på det. men du lager jo mange fine løpere da. Hva med pyntehåndkle? går det? Gøy å se hva du finner på.

    SvarSlett
  2. Så nydelig sjalet blir! Likte at mønsteret var litt tett, samtidig som det ser lett og luftig ut.
    Blir spennande å sjå kor du klare fletta inn dyreprinten hen.

    SvarSlett
  3. Jeg følger spent med på sjalet ditt, det er flott så langt ;)

    SvarSlett