Translate

torsdag 18. april 2013

Sokker i Sanquharmønster.

Slik ble sokkene. Det er ting jeg kunne gjort anerledes, men det får bli en annen gang.
Sokkene er strikket i Perfect fra Sandnes. Garnet er godt å strikke av. Hvor slitesterke de er, kan jeg ikke si noe om.
Garnet er melert. Det synes jeg var fint når jeg kjøpte garnet og startet strikkinga. Idag angrer jeg på hele meleringa. Mønsteret kommer ikke til sin rett , de ser bare ujamne ut. Jeg tror nok jeg kommer til å velge ensfarget garn til neste prosjekt.



Lurer på om det kan bli noe av disse.


5 kommentarer:

  1. Nydelige sokker du har strikket :-)

    SvarSlett
  2. Så flotte dei blei, fint mønster. Men, må sei meg enig med deg, at mønsteret hadde komt endå meir fram med einsfarga garn! Du er nok ikkje så lenge om eit par til vil eg tru,og ut i frå nøstene å dømma er planlegginga alt i gang?

    SvarSlett
  3. Veldig fint mønster du har valgt til sokkene dine. Blir spennende å se hva det blir av disse nye nøstene dine ;)

    SvarSlett
  4. Veldig fine sokkar - men enig, mønsteret hadde nok vorte tydelegare med heilt einsfarga garn.

    Fann bloggen din gjennom kommentarfeltet hjå Pinneguri, og ser du refererer til ei dame på Shetland. Er det muligens dama bak torirotsstitches.blogspot.com ?

    SvarSlett
  5. Kjempeflotte sokker!
    Jeg har gjort samme erfaring som deg ved å bruke flerfarget garn i mønsterstrikk. Skal lite til før mønsteret forsvinner i fargene...
    Synes mønsteret ditt kommer ganske godt fram -særlig der bunnfargen er rød :)

    SvarSlett