Translate

søndag 14. april 2013

Sanquhar lue og aprilvotter.




Det neste prosjektet i Sanquar-alongen ble ei lue. Her brukte jeg fire Sanquhar - ruter. På Shetland kalles denne type lue en "Tam". Vi vil vel heller kalle den ei alpelue. Lua sitter bra på mitt hode. Men modellen mangler litt av topplokket, så da blir den naturlig nok litt mer romslig..



Nå er jeg i gang med et sokkepar. Foreløbig bruker jeg tre av Sanquhar - rutene. Jeg vet ingen ting om fortsettelsen, bare strikker. Snodig å ikke vite, ennå det egentlig er jeg som bestemmer. (?)




Her er par votter. De er aprilvottene  i Projos vottealong. De er strikket i Nordlys. Egentlig liker jeg fargene bedre enn garnkvaliteten. Men mønsteret er fint. Honør til de som har tatt ut mønster til denne alongen.



I dag er det varslede uværet kommet til vestlandet. Det regner og blåser. Utemøblene blåste tversover verandaen, men inne er det godt og varmt - et typisk strikkevær.
Internett  er, om mulig, ennå dårligere enn vanlig. Og det tar veldig lang tid. Jeg ser at jeg har hatt treff på sida mi. Takk for alle besøk og takk for kommentarer. Jeg har prøvet å legge inn kommentarer til flere av dere, men det er tilfeldig om jeg kommer gjennom eller ikke. Facebook er feks helt uoppnåelig, så bildene av vottene får vente til jeg har bedre forhold.

7 kommentarer:

  1. Gulp for ein skalle der var under "tam"en!!! Men, lua, votter og påbegynte sokkar - er heilt nydeleg gjennomførte arbeider. Planlegge å strikka sokkar med sanquharmønster, eg med! Veldig greit å bestemma sjølv - hi hi

    SvarSlett
  2. Den lua di blei sååå flott!! Du har fått til ei nydeleg felling i mønsteret. Sokkane er og fine og nå er eg spent på det andre sokkeparet ditt ;))
    Vottane din ser gode ut.

    SvarSlett
  3. Så fint det var. Du er flink du.

    SvarSlett
  4. Så fint det var. Du er flink du.

    SvarSlett
  5. Wow! Så flott luen din ble!!
    Blir spennende å se sokkene når de er ferdig :)
    Aprilvottene er også fine. Jeg har ikke kommet igang med marsvottene engang... :(

    SvarSlett
  6. Lua de er min favoritt i alongvisningstråden!
    Fasongen er fin, bråtet er spennende og avfellingsmønsteret i pullen er IMPONERENDE og stilig !!

    SvarSlett
  7. Fnihis - det var litt av ein luemodell. Stakkar:)
    Men du lagar nydelege ting, fine mønster og lekre fargekombinasjonar!

    SvarSlett