Translate

fredag 8. februar 2013

Elg i solnedgang.




Når jeg fant dette garnet, kom jeg til å tenke på et mønster jeg hadde liggenende.
Jeg har bare strikket uten å manipulere fargene på noen måte. De ble merkelig like til å starte så forskjellig. Morsomt garn. Liker ikke superwash til votter, men denne gangen måtte det bli sånn.

Mønsteret er det Jorid Linvik som har laget og du finner det her;
http://muffinmamma.blogspot.no/2008/11/moose-loves-roses.html



Nå holder jeg på å montere en genser.  Skriver litt mens jeg lader opp til siste arm. Jeg synes det er morsomt å strikke, men er ikke overvettes glad i montering. Det er vel grunnen til at jeg helst strikker raglan- eller rundfelling. Jeg synes likevel ikke at rundfella mariusgenser er veldig fint til gutter, men kjempefint til jenter. Er det jeg som er litt rar, eller?
Idag inneholdt postkassa både Familien og My quilt. Begge er pakket i plast og jeg har bestemt at den skal ikke av før genseren er ferdig. Så det skjer nok relativt raskt.




3 kommentarer:

  1. Vottene ble kjempefine. Nydelig fargevalg.
    Tipper mariusgenseren er ferdig alt jeg.

    SvarSlett
  2. Det blei utrulig facinerande at garnet lagde seg så fint til med fargane sine. Kjempefine vottar. Og tankane dine ang. Marius--- fløkter mine ;) Ha ei koseleg helg, då med plasten av fine blader!

    SvarSlett
  3. Så fine votter :-)fin effekt av garnet..

    SvarSlett