Translate

fredag 18. januar 2013

Elizabeth Zimmermanns votter


















Jeg er med på en along hvor vi strikker "Sideways mystery mittens" av Elizabeth Zimmermann. Mønsteret står i hennes bok "Knitting around".

Vottene er veldig spesielle. Strikkinga starter på toppen og det legges ut og taes inn - til en ender nederst på mansjetten. De har forbausende god passform. Jeg kommer helt sikkert til å lage flere par.
Til disse gikk det med 95 gram Vestlandsgarn.



Teppet mitt henger nå sammen i en bit. Det mangler kant. Jeg tror den kanskje kommer til å bestå av en smal rød og en bredere rosa kant. I tillegg skal jeg ha en lukkekant. Det blir neste episode. I mellomtda skal det sendes bort til quilting. Et så stort teppe er for voldsomt å quilte på min lille maskin. Teppet blir ca 2,4 x 2,4 meter.

4 kommentarer:

  1. WOOOOOHHW! Teppet blei fantastisk! Hadde slett ikkje sett for meg at fargane vart så nydelige isamen!
    Og vottane er du alt i mål med ja. Eg slite hjernen utav ledd her for å prøva få det både rett og fint - men skal ikkje gi meg! Trøste meg med at eg vel er yngstemann som er med på alongen, kan skulda på uerfarenhet då:)

    SvarSlett
  2. Teppet ditt blir kjempeflott, og dei kantane du har lagt fram ser ut til å passe perfekt. Her vart det bom stopp då alle blokkene var sydde, men eg kjenner at eg straks er klar til å begynne på siste etappe :)

    SvarSlett
  3. Å guriland!!! Så flott teppet ditt ble!
    Flotte votter også! Spennende fasong og herlig farge :)

    SvarSlett
  4. Teppet er knallfint. Nydelige farger. Og så stort! Ja du er flink altså.
    Vottene er også fine. Jeg vrir også hodet for å få det til. Har ikke lyst til å gi opp, men det er nummeret før.

    SvarSlett