Translate

onsdag 12. februar 2014

Et tre, vanter, sjal og ei lita dokke med ny kjole.





Denne uka omhandlet "Lif's a Journey" et tre og leker fra barndommen. Vi skulle applikere et tre med en huske.
Mitt barndoms tre var et stort lønnetre som min far hang ei huske i. Eplene har jeg tilføyd for fargens skyld. Det var riktignok et et plommetre med blå plommer ved siden av, men her kommer det bare fram som en skygge i bakgrunnstoffet.
Jeg synes disse små pusleriene er veldig hyggelig å holde på med. De gir gode minner.

                                              ----------------------------

"Knotty" heter disse vantene.








Mønsteret finnes på Ravelry. Hun som skulle ha dem ville ha kontakt med rattet når hun kjørte. De er derfor uten fingertupper. Morsomme å strikke med litt spesielt flettemønster. Vanskelig å få tatt skikkelig bilde av svart strikking.


                                    --------------------------------

Dette sjalet synes jeg har tatt lang tid. Ikke fordi det var så seint å strikke, men fordi det tok så lang tid før vi fikk siste del. (noen hadde surva fordi del 2 kom for fort, så hun tok litt skrekken. Jeg synes det er svært ufint å klage når noen lager mønster og attpåtil legger det ut gratis. Fy!)







Dette startet som et ordinært trekantsjal og fortatte med fellinger i begge kanter. Jeg brukte et flerfarga garn som ble omtrent likt på begge sider. Litt merkelig for jeg gjorde ingenting for å få det til.
Sjalet var morsomt å strikke, men også dette var vanskelig å ta bilde av. (220cm langt) Det kan nok hende det bare er meg som er dårlig til å ta bilder.

                                            ---------------------------
Nå er jeg med på en along hvor vi strikker med regnbuefarger som en protest mot behandlig av homofile i Russland. Jeg merker at det gjør noe med humøret. Kjenner at jeg blir glad av alle de fargene.








                                Kommer flere bilder i neste innlegg.


3 kommentarer:

  1. Nydelig sjerf, og dukke kjole. Jeg strikker dukkeklær for tida. Strikker til en Baby Born dukke som mitt barnebarn skal ha til gevinst på skolemusikk basaren. Det er jo sånt kosestrikk.

    SvarSlett
  2. Så mye fint du har strikket, ha en flott søndag hos deg!

    SvarSlett
  3. Knotty-vantene var kjempefine!! Nydelig flettemønster :)
    Sjalet ditt ble så fint med stripeeffekten! Og med "vingespenn" på over 2m er det jammen meg ikke rart at det ble vanskelig å ta bilde av...
    Er enig med deg at det er fy, fy å klage når noen er så snille at de bruker tid og krefter for å dele gratis med oss andre!

    SvarSlett