Translate

lørdag 5. august 2017

Starting Point og Marys royale svøp


Starting Point er navnet på en sjalsalong jeg var med på på forsommeren. Det var et mysteriesjal, litt lace, litt vridde vrangborder og masse rettstrikk. Jeg strikka det i Tynn alpakka fra DSA. Sjalet ble veldig stort, mykt og vil nok bli godt på kalde høstkvelder og til vinteren.







Her finner du mønsteret. 


-------------------------------






Dette begynner nå å nærme seg slutten. Jeg har "bare" den ytre kanten igjen på siste side. Jeg skriver bare i "" fordi  den kanten er det jeg føler går aller seinest. Har skikkelig problemer med å huske alle omgangene. Gjør stadig feil når jeg ikke har mønsteret ved siden av meg. 

Dette er gått veldig fort til meg å være. Jeg har sjelden bare et håndarbeid om gangen, da må jo ting ta lenger tid. Det er ennå ikke ei uke siden jeg kjøpte garnet. Innspurten har jeg tenkt å ta sammen med ei gruppe på Facebook. Vi strikker sammen hele helga. Gøy å se hva andre driver med, og samstrikk gjør at det går raskere.   



4 kommentarer:

  1. Eg er såååå imponert over dei store strikkeprosjekta du gjer deg ut med!! Kjempestilige fargar i det stora sjalet. Og "svøpet" - det blir heilt nydeleg! Flink du er!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, du er nå ikke borte du heller.

      Slett
  2. Titter innom for n`te gang - jeg skjønner ikke, du er bare helt fenomenal med alle de flotte prosjektene dine :) du lager altså så mye lekkert, bare se på det farvespillet i sjalet der, kjempefint det andre også. Sier som Linda, flinke du :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Dere er nå søte. Jeg er innom din blogg og henter masse inspirasjon. Du er jo proff.

      Slett