Translate

mandag 17. april 2017

Påskesokker, kofte med rokker og Pippikjole


Påskesokkene er strikka etter et mønster av Gro Andersen. Jeg fant mønsteret på Facebook.




Sokkene er strikka i lilla Sterk + rester.


------------------------------


"Fanakofta" mi er ferdig. Det er selvfølgelig feil å si Fanakofte, men tydelig inspirert av den.
Kofta mi er strikka i Finull. Mønsteret til rokkene fant jeg på Pinterest. For meg er det vanskelig å finne ut hvem som egentlig er opphavsmann / kvinne. Der blir jo alt kopiert om og om igjen.





Når det gjelder mønsteret til selve kofta, brukte jeg Pinneguris Torunn. Den fant jeg i et av Familiens koftehefter. (utkom 19. januar i 2015)





-----------------------


I dag ble det Pippiantrekk til 5-åringen vår.

Det skal brukes til en oppvisning på balletten. Nå mangler det bare å strikke ei rød og ei grønn strømpe. Håret får de farge og noen fregner på nesa klarer de helt sikkert å få til.



1 kommentar:

  1. Bare så nydelig, alt du lager. Herlige mønstre og farver, og den miksingen med Fana som inspirasjon, den jakka ble jo så flott :) Du er så dyktig

    SvarSlett