Translate

mandag 24. februar 2014

Regnbuefebruar

Det er herlig å strikke med så friske farger. Blir reint glad av det.
Det var så morsom strikking at jeg ikke venta  til jeg fikk prøvd og funnet ut om den var passe stor. Så det ble litt opprekk innimellom.








Her er et bilde tatt under en prøving.
Hun syntes nok at den var litt liten.





                                                               Bedre nå, håper jeg.



Så ble det et par votter etter et mønster av Elizabeth Zimmerman.
Mønsteret har jeg funnet i Knitters almanac.



Jeg har strikka mye med Kauni, men aldri med det regnbuefarga.  Har sett mange flotte jakker strikka med dette garnet og nå når jeg holder på med regnbuer, var det gøy å prøve det.
Mønsteret har jeg henta hos Pinneguri. Det er fra hennes sjal som heter "Mrs Barista". Det minner meg om damask og jeg synes det passer til garnet.
Lurer på hva jeg kommer til å gjøre på toppen. Raglan går greit, men hva med rundfelling..Hmm...tenke litt.

                                                                     -------------------------

Dette er forrige ukes applikasjon. Denne uka skal jeg applikere bryllupsklokker.
Koselige småarbeider.


4 kommentarer:

  1. Facinerande med regnbuefargar. Da blei ein heilhet i tråden din her- avslutta med blomeprakt. Jakka, tar kaka då. Men, jenta er nå søtast!

    SvarSlett
  2. Det var ein tunika til å bli glad av, kjempefin på den søte jenta:)
    Jakka blir og nydeleg, flott mønster med masse arbeid!

    SvarSlett
  3. Så flotte fargespill!! Tunikaen er helskjønn!
    Og så likte jeg vottemodellen til Zimmerman og ikke minst mønsteret til Pinneguri; det var bare lekkert! Og fargene setter jo prikken over i-en :)
    Herlig applikasjonsarbeid -ble i godt humør av å se på det motivet!

    SvarSlett
  4. Oj-oj-oj, her var det masse gla`farver :) du verden! Du lager så vanvittig mye fint altså - en herlig jentetunika, flotte vanter og alt annet, for en kreativitet....

    SvarSlett